فلش

محل تبلیغ شما تهران گراف


فضیلت و خواص سوره فیل

ا

 

فضیلت و خواص سوره فیل

 

 

سوره فیل درباره داستان اصحاب فیل است که به رهبری ابرهه برای تخریب خانه کعبه لشکر کشی کرده بودند و خداوند با سپاهی از پرندگانی به نام ابابیل آن‌ها را نابود کرد.

سوره فيل یکصدو پنجمین سوره قرآن کریم که مکی است و ۵ آیه دارد.

در فضیلت این سوره از امام صادق علیه السلام روایت شده است: هر کس سوره فیل را در نماز‌های واجبش بخواند در روز قیامت تمامی موجودات عالم شهادت می‌دهند که او از نمازگزاران بوده و ندا دهنده ای در روز قیامت ندا می‌دهد که درباره بنده من به راست شهادت دادید. شهادت شما را درباره او پذیرفتم و او را وارد بهشت کنید او از کسانی است که خداوند او و کارهایش را دوست دارد. (۱)
بنا به گفته علمای شیعه قرائت این سوره به تنهایی در نماز جایز نبوده و باید همراه با سوره قریش به عنوان یک سوره خوانده شود. (۲)
امام صادق علیه السلام فرمودند: بین دو سوره دریک رکعت نماز جمع مکن مگر در سوره‌های ضحی و انشراح؛ و نیز سوره‌های فیل و قریش. (۳)

آثار و برکات سوره
۱) رهایی از شر دشمن
از امام صادق علیه السلام روایت شده است سوره فیل در مواجهه با دشمن خوانده شود نتیجه بخش است.
هم چنین آمده است: چهارشنبه این سوره را ۹۸ بار بخوان و به جانب دشمنت بدم که البته مغلوب خواهد شد. (۴)
۲) مانع غرق شدن در آب
از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم روایت است که هر کس این سوره را تلاوت نماید خداوند او را تا پایان عمر از غرق شدن در آب و دگرگونی قیافه در امان می‌دارد. (۵)

ختومات مجرب

 غلبه بر دشمن
الف: در کتاب حیاة الحیوان آمده است: هر گاه انسان بر کسی که از شرش می‌ترسد وارد شود کلمات «کهیعص حم عسق» را که ده حرف است بگوید و به ازای هر حرف که بر زبان می‌آورد یک انگشت از انگشتانش را ببندد از شست دست راست آغاز کند و به شست دست چب پایان برد. وقتی بدین جا رسید سوره فیل را در درونش بخواند و وقتی به لفظ «ترمیهم» رسید ده بار آن را تکرار کند و در هربار تکرار یکی از انگشتانش را که بسته شده را باز نماید. این دستور تجربه شده است. (۶)
ب: هر گاه انسان بر کسی که از شرش می‌ترسد سوره فیل را بخواند و «طیراً ابابیل» را خواند وچون به «ترمیهم» رسید از انگشت کوچک دست چپ گرفته تا به انگشت کوچک دست راس برسد ۱۰ بار بگوید: «ترمیهم» و انگشتان را یکی یکی ببندد، چون تمام ۱۰ تا را بست از انگشت کوچک دست راست را یکی یکی بگشایدو در هر بار بگوید: «بحجاره من سجیل» تا به انگشت کوچک دست چپ برسد و بعد بقیه سوره را بخواند تا تمام شود و بر آن ظالم بدمد به اذن خداوند غالب شود. (۷)

پی نوشت:
(۱) ثواب الاعمال، ص ۱۲۶
(۲) همان
(۳) وسائل الشیعه، ج ۶، ص ۵۵
(۴) درمان با قران، ص ۱۶۵
(۵) مجمع البیان، ج ۱۰، ص ۴۴۱
(۶) المصباح کفعمی، ص ۲۳۳
(۷) درمان با قرآن، ص ۱۶۵
منابع: «قرآن درمانی روحی و جسمی، محسن آشتیانی، سید محسن موسوی»؛ درمان با قرآن، محمدرضا کریمی

 





تعداد بازديد : 32

تاریخ انتشار: ساعت:

برچسب ها : ,,,,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:




دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((فلش)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف